Sassenach
S1, E1: While on a second honeymoon in Scotland with her husband after World War II, army nurse Claire Randall (Caitriona Balfe) steps through an ancient standing stone circle and awakes in 1743, where Scottish rebels save her from an assault by a royal army captain who happens to be her husband’s ancestor, only to take her further into the Scottish highlands.