Sassenach
While on a second honeymoon in Scotland with her husband after World War II, army nurse Claire Randall (Caitriona Balfe) steps through an ancient standing stone circle and awakes in 1743, where Scottish rebels save her from an assault by a royal army captain who happens to be her husband’s ancestor, only to take her further into the Scottish highlands.
Following her rescue by Dougal (Graham McTavish), Claire (Caitriona Balfe) arrives at the MacKenzie clan’s Castle Leoch where she’s dogged by rumors that she’s a spy.
The Way Out
As Castle Leoch is readied for a gathering of the MacKenzie clan, Claire’s (Caitriona Balfe) attempt to treat a young poisoning victim places her at odds with a powerful priest who demands to perform an exorcism.
As Claire (Caitriona Balfe) lays plans to escape during the Gathering, the rivalry between Jamie (Sam Heughan) and Dougal (Graham McTavish) intensifies.
As she accompanies Dougal (Graham McTavish) on a trip to collect the rents owed to the MacKenzies’ Laird, Claire (Caitriona Balfe) witnesses brutality on both sides of the conflict between the Scottish rebels and the Royal Army.
As she and Dougal (Graham McTavish) are brought in to see a Royal Army commander, Claire (Caitriona Balfe) comes face to face with her assailant and Frank’s ancestor, Black Jack Randall (Tobias Menzies).