The Electric Can Opener Fluctuation
S3, E1: On the third season premiere, Sheldon (series star Jim Parsons) flees back to Texas in disgrace when he learns that the guys tampered with his arctic expedition data – forcing his friends to follow him, and threatening Leonard's (series star Johnny Galecki), hopes for a romantic encounter with Penny (series star Kaley Cuoco).