Meet two brainiacs with a lot to learn. Leonard and Sheldon can tell their quarks from their quantum physics, but have no clue how women add up. Leave it to their pretty new neighbor, just off a messy breakup, to teach them a thing or two.
The Big Bran Hypothesis
After Leonard tries to do a favor for Penny, Sheldon ruins the plan. Leonard volunteers to sign for a package, hoping to make a good impression on Penny.
When Leonard sees Penny kissing a guy in front of her apartment door he is devastated. The guys convince him to ask someone out at work, but when he tries and is brutally turned down by a geeky girl, he is even more depressed.
After sensing that his pursuit of Penny isn't going anywhere, Leonard agrees to an unexpected sexual encounter with fellow scientist Leslie Winkle (recurring guest star Sara Gilbert). The one-night stand throws Leonard and Sheldon deep into uncharted social waters.
The socially stunted guys are nervous when Penny invites them to a party she's hosting.