Soccer Mom in the Mini-Van
S3, E2: When a soccer mom gets blown up in her minivan, Brennan and Booth are on the case to figure out who would want to murder a seemingly innocent and inconspicuous suburbanite. Upon investigation, the team discovers that the mother, June, had been a member of the National Liberation Army, a group of young radicals from the 1970s, and that the FBI had been looking for her for nearly thirty years. When the team learns that June may have been on the verge of turning herself in for a violent crime she was involved in while part of the NLA, the motives for her murder become even more complicated. Meanwhile, Brennan visits her father (guest star Ryan O'Neal) in prison and questions his reasons for wanting to see her, and Booth lends his advice on the situation. Back at the lab, Hodgins is rendered speechless by a particularly beautiful FBI bomb expert working on the case.