S1, E12: When NCIS investigates the mysterious death of a Navy engineer, Joseph Chan, they learn the last person he met with was his colleague, Maggie Shaw (Julie White), Jane's mentor and friend, who's been kidnapped. Also, David Sola (Beulah Koale), a New Zealand intelligence service case officer arrives in Hawai'i, following a lead that connects Joseph's death to a Chinese black op secret agent.