Electrical Engineering for Everyone Static Electricity and DC versus AC
S1, E2: From the moment your phone alarm wakes you in the morning until you turn off the lights at night, almost everything you do—cooking, working, driving, checking the news—is possible because of one simple fact: electrons carry energy. Consider the two ways electrons use their energy-carrying ability to create electricity.