Сезон 1, серия 2: Millions of years ago, a group of penguins left the ice, riding powerful currents and arriving in strange new lands. They reshaped traditions for deserts and tropics—and even to live among humans. Tested to the extreme, they became perhaps the smartest of all penguins. National Geographic Explorer Bertie Gregory discovers the penguins’ problem-solving, “talking” and enduring search for new worlds.