Secrets of the Penguins
Heart of the Emperors
The emperors are the largest and strongest penguins, living in the coldest and most extreme environment on Earth. Embedded with an Antarctic colony, National Geographic Explorer Bertie Gregory encounters social skills never filmed before. As the planet rapidly warms, he discovers bonds forged from birth between family, friends and strangers, are the difference between life and death.
Survival of the Smartest
Millions of years ago, a group of penguins left the ice, riding powerful currents and arriving in strange new lands. They reshaped traditions for deserts and tropics—and even to live among humans. Tested to the extreme, they became perhaps the smartest of all penguins. National Geographic Explorer Bertie Gregory discovers the penguins’ problem-solving, “talking” and enduring search for new worlds.
It takes a special type of courageous penguin to survive the fierce Southern Ocean, but 40 million crowd its isolated, rocky outposts, and they are some of the most successful penguins on Earth. National Geographic Explorer Bertie Gregory follows the rockhoppers, gentoos and macaronis to discover a world of risk-takers, rebels and unconventional parents.