The Building Envelope
S1, E5: Now that your house is framed, it needs a building envelope that can shed rainwater and melting snow, and also keep precipitation from entering through the foundation. Learn about the five integrated layers of protection: shingles and cladding, drainage plane, insulation, vapor barrier, and drywall.