The Classical Physics World That Never Was
S1, E2: Investigate the classical picture of reality, which is how physicists thought the world worked before quantum mechanics. Codified by Isaac Newton, classical physics evolved into a nearly unified view based on particles and fields, and it included such revolutionary ideas as Einstein’s theories of relativity. But starting in the early 20th century, scientists began to realize something was amiss.