The Cosmological Constant and Dark Energy
S1, E6: Einstein tried to make general relativity compatible with a static universe by adding a cosmological constant to his equations, a move he later regretted. Learn how this "blunder" now looks prescient in light of the discovery that the expansion of the universe is accelerating, driven by some unknown dark energy. Einstein appears to have been right to add the constant, but for the wrong reason.