S1, E2: With Verona in crisis, Rosaline and Benvolio have no choice but to follow Prince Escalus' decree to marry one another in an effort to restore peace. Lady Capulet continues to mourn Juliet's death, but unsettled by the way she died, is determined to figure out what or who influenced Juliet's decision.