The Dentist in the Ditch
S5, E13: When a human skeleton is discovered in the trenches of an old Civil War battleground, Brennan and Booth are called to the case. Despite the historical location, Brennan quickly identifies the bones as belonging to Dan Pinard, a present-day local dentist. While Booth investigates suspects, including the victim’s former boyfriend, Hodgins and lab intern Vincent Nigel-Murray (guest star Cartwright) work doggedly to clean the bones of a stubborn clay residue which is preventing the team from determining a cause of death. Meanwhile, Booth’s brother, Jared, (guest star Fehr) returns from his travels with some suprising news.