The Dresden Codex
S1, E15: Only four ancient Maya books have survived to modern times. Study the most fascinating of these: the Dresden Codex. Focus on its complex calculations of the motions of Venus and the timing of solar eclipses. Also turn to its pages on divination, which defied understanding until Dr. Barnhart contributed a key insight.