The Final Decision
S1, E13: Magneto brings Senator Kelly to a sunken ship to kill him, so that mutants and humans would go to war. Sentinels attack Magneto and take Senator Kelly. When the X-Men finally find where Magneto is, the Sentinels are already gone with the senator. The Sentinels take Senator Kelly to Master Mold. Master Mold wants to replace all the world leaders' brains with computers, so that Sentinels could control the world. The X-Men go to the Sentinels' base and save the Senator. Kelly realizes that some Mutants can be good. Cyclops and Jean become engaged. And there is a hint that we will soon meet a character named Sinister.