The Hidden Power of Microbes The Functions of Your Gut Microbiome
S1, E5: Explore the diverse environments of the human gut from a microbe’s point of view: the deadly acidic cauldron of the stomach, the constant antimicrobial rain in the small intestine, and the paradise of nutrients in the colon. Learn how good health depends on microbial fermentations churning away in our bellies. Every gut has its own unique mix of microbe species, but their functions are the same.