The Great Sphinx and the Giza Plateau
S1, E5: Explore the pyramid complex of Khafre and its remarkable necropolis. Then study the legendary Sphinx and its symbolism, as well as the Sphinx Temple and the richly adorned tomb of Queen Meresankh. Conclude with the pyramid complex of Menkaure and its innovative architecture, and the recently discovered Lost City of the Pyramid Builders.