The Idea of Railways
Сезон 1, серия 1: Begin with an overview of the history and impact of railways, as a revolutionary technology that produced a superbly efficient means of transport. Grasp how railroads have been central to industrial societies, and have influenced politics, urbanization, social life, modern business, and more. Note the decline of trains in the later 20th century, followed by their astonishing comeback.