Charlemagne: Father of Europe The Making of Emperor Charles the Great
S1, E1: Meet Charles the Great, the Carolingian king who would become Charlemagne. Why was Charlemagne’s rule so different than the kings who came before him? How did the political and religious climate of Western Europe shape his kingship and his imperial ambitions? Why is there so much controversy about his reputation? Start your search for answers here.