The Mughal Empire in 18th-Century India
S1, E2: Examine the monumental empire of the Mughals, the Islamic rulers of India. Investigate how the Mughals governed through military skill, administrative brilliance, and religious tolerance. Look at the state of Indian society in the 18th century, and how changes in Mughal politics and economics laid the foundation for the British conquest of India.