A History of British India
The 200 years of Britain’s colonial rule of India was a time of seminal transformation and change - for India, for Britain, and for the world. In A History of British India, explore how the British took power in India, built a massive economic machine, and ruled until India’s 1947 independence. You’ll relive a crucial era in international relations, one with deep and lasting implications.