Knowing the Country: British Orientalism
S1, E5: Learn how British scholars and administrators pursued knowledge of Indian culture, and how the early British colonials adapted to living within Indian society. Grasp the ways in which British romanticizing of India and misunderstanding of traditional customs had major consequences for colonial policy and the well-being of the Indian populace.