The Murder of One
S3, E18: Damon and Stefan focus a new project that will bring them closer to destroying Klaus, and they quickly bring Elena, Caroline and Matt in on the plan. After Klaus threatens someone close to Bonnie, she has no choice but to work on the spell he needs. Meanwhile, Klaus and Rebekah find the perfect motivator to convince Finn to cooperate with them, but Rebekah is more interested in her own brutal plan to take revenge on Damon. Stefan’s emotional turmoil leads him to a dangerous confrontation with Klaus and, later, to a heartbreaking moment with Elena.