The Neuroscience of Language
Сезон 1, серия 4: Meet French patient Louis Victor Leborgne and his physician Paul Broca. Learn how Broca’s work set the foundation for understanding that an injury in one brain region does not necessarily undermine cognitive function in other areas. Although the neurobiology of human languages is not yet fully understood, explore the dual stream model of language processing.