The Old Testament as Literature
S1, E1: Consider the historical and literary contexts of the Old Testament, and take an overview of this course. Then, study the events contained within the first six days of creation. For each day, note what was created, how God evaluated it, and how the events of the days are interconnected. Also, observe how the events establish an elaborate pattern and what that pattern meant to ancient Israelites.