The Position-Momentum Uncertainty Relation
S1, E6: Heisenberg's uncertainty principle sets a fundamental limit on how much we can know about an object's position and momentum at the same time. Professor Carlson introduces this simple equation, showing how it explains why atoms have structure and come in the diverse forms of the periodic table of elements. Surprisingly, the stability of our everyday world rests on uncertainty at the quantum level.