The Power of Destruction
시즌 1, 에피소드 6: New weapons with devastating force shaped the wars of the 20th century. Weapons experts test the Maxim machine gun, explain its impact on modern warfare, and explore the psychological effects experienced by soldiers who faced them in battle. See how grenades were used to counteract trench warfare in World War I, and how the horrible injuries they caused led to one of the world’s most important medications. And examine a war machine that is considered a symbol of power: the tank.