The Real Argo
T2013, E5: Learn the real story behind the Academy Award-winning movie "Argo" from the people who actually inspired the film. Locked Up Abroad sits down with Antonio Mendez - the former CIA officer portrayed in the movie by Ben Affleck - along with former hostages Mark Lijek and Cora Amburn-Lijek. Combining archival news footage with their first-person accounts, see how the CIA rescued six American diplomats from Tehran, Iran, by having them pose as a movie crew.