The Real Lonesome Dove
S1, E3: Two cattle partners set off to blaze a trail to reach new markets. Only one returns. The epic adventure of Charles Goodnight and Oliver Loving defines the spirit of the American cowboy and the brutal reality of the West in the wake of the Civil War.