The Rigveda and the Gods of Ancient India
시즌 1, 에피소드 2: While most of the early religions of Mesopotamia, Egypt, Greece, and Rome have been supplanted over time, the early religions of India are still thriving today. Explore the ancient Rigveda, one of the four sacred texts of modern Hinduism. An ancient collection of Sanskrit hymns, it is alive with riddles and paradoxes that leave plenty of room for stimulating speculation.