The Sabbath Queen
S1, E8: King Silas' (Ian McShane) birthday celebration is interrupted by a citywide blackout that puts the royal family in danger. The blackout gives Michelle (Allison Miller) and David (Christopher Egan) a chance to be alone, and provides Jack (Sebastian Stan) with an opportunity to engage in his secret double life without being noticed. Meanwhile, a decision from Silas' past catches up with him and threatens his future. Also stars Susanna Thompson, Wes Studi and Dylan Baker.