The Sinister Scultor; Zummi Makes It Hot
Сезон 1, серия 2: A sculptor changes the Gummi Bears, except for Gruffi and Grammi, into statues. King Gregor buys the statues. It's up to Gruffi, Grammi and Cavin to turn the others back to normal.