The Sins of the Father
시즌 2, 에피소드 8: When a mysterious warrior challenges Arthur to a duel, no one could possibly predict the devastating chain of events that is set in motion – least of all the young Prince himself. But Arthur and Merlin soon find themselves on a strange quest at the behest of the beautiful Morgause (Emilia Fox). Through her Arthur discovers a dark secret which could bring about the downfall of the kingdom.