The Socratic Method
S1, E6: When all signs point to a schizophrenic with deadly DVT lying about her alcohol intake, Dr. House is the lone voice of reason. Under the scrutiny of her hyper-vigilant young son, House takes her off all medication and secretly sends Foreman and Chase to search her apartment for clues. Wading through her altered reality to get to the truth and save her life, House discovers that it isn't mom who's keeping the secrets and reality isn't always what it seems.