The Soviet Elephant and the Secret Speech
Сезон 1, серия 6: The Soviet Union’s role in defeating Nazism gave the communist movement enormous prestige. See how this ambition started to unravel through brewing discontent, spurred by Soviet premier Nikita Khrushchev’s denunciation of Stalin in 1956, three years after the dictator’s death. Disillusioned intellectuals further opened the eyes of the world to communism’s flaws.