The Strangest Force
S1, E1: Begin your exploration of gravity with Isaac Newton and the famous story of the apple. Why was it such a breakthrough to connect a falling apple with the faraway moon? Review the essential characteristics of gravity and learn why small asteroids and large planets have such different shapes.