The Substance of Technology - Materials
S1, E2: Study the engineering materials available in classical antiquity. First look at the simple physics of compression and tension. Then consider six specific materials: stone, wood, clay, copper, bronze, and iron. Examine how they came into use and how their properties influenced the design of technological systems.