The Unstoppable Empire
T1, E4: When the neighboring empire attacks a Mongol caravan and Genghis Khan's envoys, he unleashes a campaign that annihilates the empire and solidifies Mongol dominance in Persia; he names his son Ogedei as his successor before his death.