시즌 7, 에피소드 6: Corday rushes through a surgical procedure in order to take off on a romantic weekend with Greene. She is later called back to the hospital after her patient suffers complications. Abby's mother, Maggie (Sally Field), who suffers from bipolar disorder (manic-depressive) and refuses to take her medication, unexpectedly visits Abby at the hospital and wreaks havoc on Abby's life. Benton's nephew dies from a gunshot wound. Chen decides that she will give her baby up for adoption after it is born.