The Zhang Zhung and Yarlung Dynasties
S1, E4: Discover the creation story of the Tibetan people—probably one of the earliest creation stories to include a pre-Darwinian idea of evolution. Learn about the ancient texts in the Magao Caves at Dunhuang. These texts remain untranslated and undeciphered, sealed off for unknown reasons since the 11th century. What could these texts reveal about the early Tibetan dynasties?