Time Is the Killer
T1, E4: Eighteen years after he was convicted and almost a year after he won a new trial at the PCR hearing, Adnan Syed faces yet another hurdle: the endless morass of the appeals process. The state has appealed the decision to grant Adnan a new trial, and the episode begins at this appeal hearing, where we dig deeper into state's prosecutor Thiru Vignarajah and his motivations for taking Adnan's case. During the appeals process, Thiru announces a run for Baltimore City State's Attorney, and the politics of the prosecutorial system play out around Adnan's case while his lawyer (Justin Brown) fights to exonerate him once and for all. As various investigative and vérité threads draw to a close, this episode will reflect on all of the developments in Adnan's case, and the irony of an appeals process that drags on endlessly defending a conviction frozen in time, isolated from the many developments that have occurred since.