Trail of Tears
S1, E6: Turn now to one of the most dismal episodes in the story of the American West: the forced migration of the "Five Civilized Tribes" (Cherokee, Choctaw, Creek, Chickasaw, and Seminole) under the Indian Removal Act of 1830. It was this ordeal that the Cherokee came to call the "Trail of Tears."