Ulysses on Trial
S1, E2: James Joyce’s Ulysses is considered the novel that ushered modernism into mainstream literature, yet its introduction to the world was ruthlessly contested. Get a brief overview of Joyce’s life and work, then dive into the story of how his modernist masterpiece was challenged and consider how the legal battles over his work shaped later censorship battles.