S1, E1: Part 1 of 2. Angela Lansbury stars as Jessica Fletcher, a celebrated mystery writer whose penchant for solving crimes leads her into bizarre and colorful adventures. In the premiere episode, Jessica attends a costume party at her publisher's (Arthur Hill) home, where "Sherlock Holmes" (Brian Keith) is murdered and Grady (Michael Horton) is arrested for the crime.