S1, E1: Unorthodox profiler Will Graham is enlisted by the FBI's Jack Crawford to catch the Minnesota Shrike, a serial killer who targets young women. When answers prove elusive, they ask noted psychiatrist Dr. Hannibal Lecter to consult on both the case and the mental strain it is causing Will.