Understanding Culture through Cooking
S1, E1: What can you learn about different cultural groups of people through the lens of their cookbooks? A lot, as Professor Ken Albala illustrates by looking at two chicken recipes 200 years and a continent apart. Learn to cook a recipe from the 1748 French cookbook Le Nouveau Cuisinier Royal et Bourgeois, and another from The Can-Opener Cookbook of 1953.