We All Go a Little Mad Sometimes
S4, E6: Terrifying hallucinations leave Elena shaken and confused, causing her to make a dangerous mistake. After giving Stefan some verydisturbing news about Elena, Klaus takes matters into his own hands. Professor Shane (recurring guest star DAVID ALPAY) reveals astory of ancient witchcraft to Damon and Bonnie. With help from Klaus and Stefan, Jeremy begins a new chapter in his life. Finally,Elena makes a painful personal confession to Stefan, and Matt gives Damon startling new information about Professor Shane.