What Defines a Cult: The Eight Deadly Sins
Сезон 1, серия 2: Many scholars believe there is no clean and neat definition of a cult. Instead, you’ll learn why they judge eight specific characteristics of an organization as being on a spectrum of less cultish or more cultish. You’ll also meet two individuals, each of whom was in an organization for 10 years before recognizing it for what it was—a cult—and eventually leaving.