Why Care about Hobbes, Locke, and Rousseau?
S1, E6: Put on your philosopher’s hat to explore some classical political theory. Dive into the arguments and ideas of famous political theorists Thomas Hobbes, John Locke, and Jean-Jacques Rousseau. Determine what states are legitimately and morally capable of from all three viewpoints. And finish the lesson by evaluating social contract theory in European and American contexts.